Hívás indítása

A szöveges üzeneteken kívül a Teams alkalmas hang- és videó alapú kommunikációra, sőt a képernyőt is könnyedén megoszthatjuk egymással.

Első lépésben érdemes ellenőriznünk, hogy a számítógép hang- és videóeszközei megfelelően működnek-e.

Kattintsunk a Teams főmenüjében a Beállítások opcióra, majd a megjelenő panelen válasszuk az Eszközök kategóriát!

loading

A legfontosabb, hogy a hangszóró és a mikrofon megfelelően működjön. Nézzük meg, hogy a legördülő listákban azok az eszközök vannak-e kiválasztva, amelyeket a hívásokhoz használni szeretnénk.

loading

Ha a számítógéphez kamera is van csatlakoztatva, akkor ellenőrizzük le azt is. Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, akkor a Teszthívás indítása gombbal tesztelhetjük eszközeinket. A gombra kat­tin­tás után kövesse a program utasításait. A teszt vé­gén a Teams összegzi az eredményeket, látni fogjuk, ha valamelyik eszköz nem működik meg­fe­le­lő­en.

Többféleképpen is indíthatunk hívásokat. Ha éppen benne vagyunk egy csevegésben, akkor rögtön a csevegésből indíthatjuk is a hívást. Ehhez használjuk a jobb felső sarokban a Videóhívás gombot!

loading
loading

A videóhíváshoz szükségünk van a mikrofonra, a hangszóróra és a kamerára is.  A gombra kattintás után rögtön csörgeti a címzettet a program. Ha meggondoltuk magunkat, akkor a jobb szélső piros gombra kattintva megszakíthatjuk a hívást.

loading

Bejövő hívás esetén a Tálca fölött jobb oldalon jelenik meg maga a hívás, az első két gomb segítségével tudjuk fogadni. Az elsőnél bekapcsolódik a kameránk is, a má­so­dik­kal viszont részünkről csak hang lesz hallható. A har­ma­dik gombbal értelemszerűen elutasíthatjuk a hívást.

Ha a hívást fogadja a másik fél, akkor elindulhat a beszélgetés. A program ablakában videóhívás közben a a kamerán keresztül a másik résztvevőt látjuk. A saját videóképünk az ablak jobb alsó sarkában jelenik meg kicsiben. Ha mozgatjuk az egeret a Teams ablakában, akkor az ablak alsó részén megjelenik a menü.

loading

A menü bal szélén látjuk a beszélgetés időtartamát. A következő gomb a kamerát kapcsolja ki és be, a harmadik pedig a mikrofont.

Jobbról a második gomb a beszélgetés résztvevőit jeleníti meg az ablak jobb oldalán, a harmadik pedig a beszélgetés szövegét.

A középső 3 pötty gombra kattintva további beállításokat találunk a hívásra vonatkozóan. Ha valami gond van a kamerával vagy a mikrofonnal, akkor a menüből válasszuk az Eszközbeállítások megjelenítése opciót.

loading

Az eszközökre vonatkozó beállítások az ablak jobb oldalán jelennek meg.

A Váltás teljes képernyőre menüpontot választva értelemszerűen a teljes képernyőt használjuk hívás közben.

A Bejövő videó kikapcsolása opcióval a hívott fél által megjelenített képet kapcsoljuk ki.

A hívást a Tartás menüponttal szüneteltethetjük, közben átválthatunk a program más funkcióira, például a csevegésekre és elindíthatunk akár egy másik beszélgetést is. Ilyenkor az eredeti hívás ablaka kis méretben az ablak bal felső sarkában lesz látható.

Ha egy hívás közben elindítunk egy másik hívást, akkor az eredetit automatikusan tartja a program.

loading

Ha szeretnénk visszatérni az eredeti híváshoz, akkor kattintsunk rá, ekkor ismét nagyban jelenik meg az ablak közepén. Itt a Folytatás gombot választva folytathatjuk a beszélgetést.

loading

A hívást átirányíthatjuk egy másik résztvevőnek az Átadás opcióval. A megjelenő panelen válasszuk ki a megfelelő személyt és kattintsunk az Átadás gombra. Ahogy fogadja a hívást az új résztvevő az átadó személlyel megszakad a beszélgetés.

loading

Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy a másik fél fogadni fogja a hívást, akkor előtte szöveges üzenetben megkérdezhetjük. Ehhez a menüből válasszuk a Megkérdezés, majd átadás parancsot!

A megjelenő panelen ilyenkor nem az Átadás, hanem a Konzultáció gomb jelenik meg, erre kattintsunk rá! Ennek hatására a csevegőablak lesz látható, ahol szöveges üzenetben érdeklődhetünk arról, hogy a másik partner hajlandó-e fogadni a hívást. Ha a válasz igen, akkor a hívást átadhatjuk.

loading

Előfordulhat, hogy videóhívás közben nem szeretnénk, hogy a másik résztvevő lássa a környezetünket. A menüből válasszuk A háttér életlenítése opciót. A program ilyenkor csak a beszélgetésben résztvevő személy arcára fókuszál, minden mást homályosan jelenít meg.

loading

Nagyon gyakran lehet szükségünk arra, hogy hívás közben megosszuk egymással a képernyőnket vagy egy alkalmazás ablakát. Ehhez használjuk az eszköztár Megosztás gombját!

loading

Ennek hatására az ablak alján felkínálja a program a megosztható ablakokat, innen kell kiválasztanunk a megfelelőt.

loading

A teljes képernyő megosztásához válasszuk az Asztali - 1. képernyő opciót.

Ha egy konkrét alkalmazást szeretnénk megosztani, akkor pedig válasszuk ki annak az ablakát a listából. Videóhívás esetén a megosztott ablak középen jelenik meg, a kamerák képe pedig kis méretben a jobb alsó sarokban mindkét fél esetén.

loading
loading

A megosztást a jobb alsó sarokban látható panel Megosztás leállítása gombjával fejezhetjük be.

loading

Megosztás közben lehetőségünk van arra, hogy a velünk megosztott ablak irányítását átvegyük. Ehhez használjuk a menü Irányítás kérése gombját!

loading

A megosztó félnél megjelenik a kérés, amit az ablak felső részén megjelenő gombok segítségével tud engedélyezni vagy elutasítani.

loading

Ha a vezérlést a megosztó fél átadja, akkor a másik résztvevő tud műveleteket végezni a megosztó fél ablakában. Viszont ettől még a megosztó fél nem lesz kizárva teljesen. Mindketten tudnak kattintani, két kurzor jelenik meg a képernyőn. Az adott kurzor mellett megjelenik a tulajdonos monogramja/képe.

A vezérlést az Irányítás visszaadása gombra kattintva tudjuk befejezni, visszaadni a megosztó félnek.

loading
loading

Az irányítást kérés nélkül is át lehet adni. Ehhez használjuk az ablak felső részén megjelenő menü Irányítás átadása gombját! A listából válasszuk ki azt a résztvevőt, akinek a vezérlést át szeretnénk adni.

Ebben az esetben a közös vezérlés azonnal működik.

loading

Megosztani nem csak a képernyőt vagy az ablakokat tudjuk a Teams-ben. Megoszthatunk PowerPoint bemutatókat is. Tulajdonképpen levetítjük a bemutatót a beszélgetés résztvevőinek. Kattintsunk hívás közben a Megosztás gombra és a megjelenő lehetőségek közül válasszuk a PowerPoint felirat melletti Tallózást!

loading

Ha a bemutatóhoz hang is tartozik érdemes előtte kipipálni a Rendszerhangok megosztása opciót. Így a számítógépből érkező hangok jó minőségben jutnak el a másik félhez.

loading

A megjelenő lista segítségével töltsük fel a bemutatófájlt. Ez származhat magából a Teams-ből, felhő alapú tárhelyről vagy a lokális számítógépről. Várjuk meg míg a fájl feltöltődik, ezután a vetítés automatikusan elindul.

loading
loading

A vetítés mindkét fél képernyőjén látszani fog.

Vetítés közben mindkét félnél megjelenik egy kis eszköztár a képernyőn (ha az ablak alsó részére mozgatjuk az egeret), melynek segítségével a bemutató diái között navigálhatunk. A beszélgetés résztvevői alapesetben azt a diát látják, amit a megosztó fél kiválaszt az eszköztáron.

Ettől függetlenül, mint résztvevő fél, saját magunk is tudunk lépkedni a bemutatóban, de ezt a többiek nem látják, tehát ez csak a saját képernyőnkre vonatkozik. Ha szeretnénk visszatérni ahhoz a diához, ahol az előadó tart, akkor használjuk Az előadóhoz gombot! A gomb mellett azt is látjuk, hogy az előadó melyik diánál tart.

loading
loading
loading

Ha ezt az önálló navigálást szeretnénk meg­a­ka­dá­lyoz­ni, akkor használjuk az eszköztár középső részén megjelenő kis szem ikont! Ekkor a résztvevők eszköztáráról eltűnnek a dialéptető gombok.

loading

Ha az egyik résztvevő szeretné átvenni a diák közti navigálást úgy, hogy azt ne csak ő lássa, hanem mindenki, akkor ezt az Irányítás átvétele gomb segítségével tudja megtenni.

Ilyenkor gyakorlatilag ő lesz az előadó, a képernyőn megjelenő eszköztár is ennek megfelelően átalakul.

Ha szeretnénk befejezni a vetítést, akkor az eszköztár Bemutató leállítása gombját használjuk.

loading

Videóhívás esetén a résztvevők újból a kamera által adott képet látják.

A videóhíváson kívül kezdeményezhetünk csak hanghívást is, ilyenkor a kamera eleve kikapcsolt állapotban van. Hívás indításához használjuk a csevegőablak jobb felső sarkában a Hanghívás gombot!

loading

A hanghívás is ugyanúgy működik, mint a videóhívás, és bármikor be tudjuk kapcsolni az eszköztáron a kamerát is. A hívott fél is eldöntheti, hogy a hívást kamerával vagy anélkül fogadja.

A harmadik ikon segítségével csak a képernyőt osztjuk meg a hívott féllel. A gombra kattintva egyből lehetőségünk van kiválasztani a megosztandó ablakot.

loading
loading

Az ablak kiválasztása után a program próbál csatlakozni a hívott félhez.

loading
loading

A hívott félnél a jobb alsó sarokban megjelenik egy kis panel, ahol a képernyőmegosztást el tudja fogadni.

loading

Ilyenkor is a szokásos videó-, illetve hanghívás eszköztárával találkozunk, de a kamera és a mikrofon némítva van. Ezt be tudjuk kapcsolni a megfelelő gombokra kattintva, először mindig a mikrofonnal kezdjük. Mivel alapvetően nincs hang, a program automatikusan megjeleníti a csevegés szövegét a jobb oldalon.

Ha mi kezdeményeztük a hívást, akkor a program rákérdez, hogy nem szeretnénk-e hangot is társítani a képernyőmegosztás mellé. (Célszerű a hangot is bekapcsolni.)

loading

Hívást csevegés nélkül is kezdeményezhetünk. Váltsunk át bal oldalon a Hívásokra!

loading

Először is nézzük meg a felvett partnereinket, vagyis  kattintsunk a Hívásokon belül a Partnerek opcióra!

A jobb oldali ablakrészen a már felvett partnereket látjuk, köztük a felső keresőmező segítségével tudunk keresni. Ha új partnert szeretnénk felvenni, használjuk a jobb felső sarokban a Partner felvétele gombot! A megjelenő panelen kezdjük el begépelni az illető nevét. 

loading
loading

A program csak azokat a személyeket kínálja fel a név alapján, akik már a szervezet tagjai. Olyan partnert is felvehetünk, aki még nem a szervezet tagja, viszont vele a Teams-en keresztül nem fogunk tudni kommunikálni, csak a listában jelenik meg.

Ha a Partnerek listában rámutatunk a kurzorral az egyik partner nevére, akkor a megjelenő panelen rögtön indíthatunk csevegést, videó- vagy hanghívást is.

loading

Üzenet írásához, illetve a videóhíváshoz használhatjuk a lista végén található ikonokat is.

Ha az illető személyt szeretnénk eltávolítani a partnereink közül, akkor kattintsunk a nevére az egér jobb gombjával és válasszuk a Partner eltávolítása parancsot!

Ha az illető személlyel gyakran kommunikálunk, akkor válasszuk a Hozzáadás a gyorstárcsázáshoz opciót.

loading
loading

Ha átlépünk a Hívások menü Gyorstárcsázás opciójára, akkor a kiválasztott partner vagy partnerek az ablak tetején is megjelennek.

Azt már láthattuk, hogy a partnereink közül a fontosakat a Gyorstárcsázás csoportban felül is megjeleníthetjük. Amúgy az összes partnerünk az Egyéb partnerek csoportban van. Az egyes partnereket itt névjegykártyaszerűen látjuk, innen szintén indíthatunk csevegést, illetve hívást. Ha a partner neve alatti 3 pötty gombot használjuk, akkor további lehetőségeket érhetünk el.

Az alapértelmezett partnercsoportokon kívül létrehozhatunk egyéb csoportokat is.

loading
loading

A megjelenő panelen adjuk meg a csoport nevét és kattintsunk a Létrehozás gombra!

loading

Ehhez használjuk az Új csoport ikont a jobb felső sarokban.

Az újonnan létrehozott csoport megjelenik a Gyorstárcsázásban. A csoport kezeléséhez, törléséhez és partnerek hozzáadásához használjuk a csoport neve melletti 3 pötty ikont!

loading

Ha egy partnert hozzáadunk a csoporthoz, akkor a szokásos módon kezdjük el begépelni a nevét a megjelenő panelen, válasszunk a felkínált lehetőségek közül, majd kattintsunk a Hozzáadás gombra! Az adott partner megjelenik a csoportban, ettől még az Egyéb partnerek közül nem tűnik el.

loading

Az egyes csoportokat a nevükre kattintva össze lehet csukni, illetve ki lehet nyitni.

loading

A Hívások menü Előzmények opcióját választva a kimenő, bejövő és nem fogadott hívásokat látjuk. Az adott hívás végén található 3 pötty ikon segítségével visszahívhatjuk az illetőt vagy indíthatunk vele egy csevegést.

loading

A nem fogadott hívások esetén használhatunk hangpostát, ami alapértelmezésben be van kapcsolva. Ez azt jelenti, hogy 20 másodperc csöngetés után a Teams hangpostára kapcsol, a hívó fél így hangüzenetet is hagyhat a címzettnek.

A hangüzeneteket a Hangposta opcióra kattintva nézhetjük meg. Válasszuk ki az adott üzenetet és a megfelelő vezérlőgombok segítségével játsszuk le.

A hívások és a hangposta testreszabásához használjuk a főmenü Beállítások parancsát!

loading

A megjelenő panelen válasszuk a Hívások opciót. Itt állíthatjuk be a Hívásfogadási szabályokat, konfigurálhatjuk a Hangpostát és beállíthatjuk a bejövő hívás csengőhangját is.

loading